Tuesday, June 30, 2015

New fables of Aesop 11: White snakes and black snakes

  
平成イソップ物語 11: 白蛇と黒蛇




    

Once upon a time, white snakes and black snakes had lived in grassland.
White snakes hadn’t poison, but black snakes had it.

昔々、ある草原に白蛇と黒蛇が住んでいました。
白蛇には毒がありませんが黒蛇は毒を持っていました。



    

White snakes once gathered and talked.
“ If we have poisonous fang, we also become stronger”
“ We need to get poisonous fang”

They went in front of God.
“ God! We want to get poisonous fang”

God answered.
I can fulfill your wish, but you surely will regret. Therefore you should wait”

Some white snakes that didn’t assent to it transformed oneself into black color by sinking their body's into tar pond.

 
ある時、白蛇達は集まって相談しました。
「毒牙があれば我々も強くなれるぞ!」
「我々も毒牙が必要だ!」

皆は神様の所に行きました。
「神様、我々にも毒牙を下さい」

神様は答えました。
「皆の望みを叶えても良いが、きっと後悔することになるから、待っていなさい」

納得できない白蛇達は、タールの池に体を浸け、真っ黒に変身しました。
「これで我々も身を守れるぞ!」


    

A few years later, human beings came to this grassland.

The snakes that transformed oneself into black color became panic.
“Human beings randomly kill black snakes having poisonous fang”
“If this goes on, we also are killed”
“We hastily must take off our black hide”

それから月日が流れ、人間達が草原にやって来ました。

黒く変身した白蛇達は慌てました。
「人間達は、毒牙を持った黒蛇を手当たり次第に殺しているぞ!」
「このままじゃ我々も殺されるぞ!」
「皆、黒くなった皮を早く脱ごう!」



< 4. Molting, 脱皮 >

All black snakes were dead, and white snakes that couldn't take off the black hide in time also were dead.

A surviving white snake murmured.
What does protect us?  We can’t know the answer unless we look at the future as long as possible”


黒蛇は皆、殺されてしまい、黒い皮を脱ぐのが間に合わなかった白蛇も殺されてしまいました。

生き残った白蛇がつぶやきました。
「何が身を守るかは、先の先まで読まないとわからないね」





No comments:

Post a Comment