Sunday, May 25, 2014

Sunrise of Osaka Bay

 sunrise

< 1 sunrise >

I took a picture of the sunrise of Osaka Bay from a hill of Awaji island on May 24.
Hana-sajiki” , this is the floral hill facing the Osaka Bay, and is located near Akashi Kaikyo Bridge.

5月24日、淡路島の丘から大阪湾の日の出を撮りました。
ここは大阪湾に面した花の丘「花さじき」で、明石海峡大橋から直ぐの所にあります。

Crescent moon

< 2.   Crescent moon >
When I arrived at the hill, the area was dusky.
The stars and the moon had shone whitely in the night sky that surrounded me.
The direction of the sunrise was the middle of Osaka and Hyogo.
The time of the sunrise was about 4:50.

私が丘に着いた時は、辺りは薄暗く、私を取り囲む夜空には星々と月が白く輝いていました。
日の出の方向は、おおよそ大阪と兵庫の中間でした。
日の出の時間は4時50分頃でした。


 Lambent see 

< 3.  Lambent see >
The Kobe offing was dyed orange.

神戸沖がオレンジ色に染まりました。


the light of the sunrise illuminated the flower garden

< 4.  the light of the sunrise illuminated the flower garden >
The warm light of the morning sun was enveloping the poppy of the cool hill.

朝の暖かい陽の光が、涼しい丘のポピーを包み込んでいく瞬間でした。

quiet hill 

< 5.  quiet hill >
Quiet, there were only chilly air, warm light, and only delicate breathing of the earth.

音は無く、そこにあるのは肌寒さ、降り注ぐ温もり、そして大地の微かな息づかいだけでした。


Morning comes and everything are energized before long 


< 6.  Morning comes and everything are energized before long >
Although there was no wind and it was a fresh morning today, it was somewhat cold on the hill.
I stood on solely the hill with a view, was surrounded by the flower, the green, and the sea, and enjoyed warmth of the sun fully.
While about 1 hour, I had trouble with taking a photo of the beauty of this nature somehow.
I am thankful to a good natural environment, and every day.

今日は、風も無く爽やかな朝でしたが丘の上では少し寒かった。
私は一人、見晴らしの良い丘陵に立ち、花と緑、海に囲まれ、陽の温もりを満喫しました。
この自然の美しさを何とかして写真に撮り込もうと、1時間ほど悪戦格闘していました。
素晴らしい自然、日々に感謝!!





No comments:

Post a Comment