Monday, August 25, 2014

Nature of Nagano:  Yashima bog in Mount Kirigamine. “霧ヶ峰高原の八島湿原”

flower


     

I introduce a bog in fog today.
Here is the big bog in a plateau near Lake Suwa

今日は、霧に包まれた湿原を紹介します。
ここは諏訪湖に近い高原にある大きな湿原です。


the pond in Yashima bog 

 2.  the pond in Yashima bog  

We entered the bog at 8:00 on the morning of August 11.
It was an unlucky light rain, but many callers already had come.
We took a walk only small area.
I entered a big bog for the first time, and I surprised at many flowers.
The fantastic foggy scene, small colorful flowers, and the shining green leaf by light rain were very impressive.


私達は8月11日の朝8時に湿原に入りました。
あいにくの小雨でしたが、既にたくさんの訪問者が来ておられました。
私達はほんの一部だけを散策しました。
私は大きな湿原に入るのが始めてで、花々の豊富さに驚きました。
霧に包まれた幻想的な景観、精彩を放つ小さな花々、雨に光る緑の葉が印象的でした。

Yashima bog at clear day

< 3.  Yashima bog at clear day, by wikipedia 

Yashima bog is a high bog at 1632 meters high, and is located in the northwestern part of Mount Kirigamine.
This bog is 430000 square meters.

八島湿原は八ヶ岳中信高原国定公園・霧ヶ峰の北西部に位置する標高1632mの高層湿原です。
湿原の広さは430000㎡あります。


a boardwalk

 4. a boardwalk 

a bee and two butterflies

 5.  a bee and two butterflies 

Trees had been hidden in a veil of fog 

 6. Trees had been hidden in a veil of fog 

flowers

 7.  flowers 

If it was fine, I would have taken good picture.
I had thought being disappointed at first, but the walk in the gentle rain was good.
I recommend this bog to you.
Yashima Visitor Center HP,  http://park2.wakwak.com/~vc527000/ 

晴れていれば良い写真が撮れたのに残念とは思いますが、小雨の中の散歩も良いものでした。
一度皆さんも行かれたら良いと思います。
八島ビジターセンターHP 
ここに色々情報があります。





No comments:

Post a Comment