Tuesday, April 16, 2013

A park in Awaji Island :  Plenty of tulips in full bloom 1





flower,park


I went Akashi Kaikyo National Government Park in Awaji-Island on this April 14.

Various tulips had filled the vast park.

When the sun was strong, primary color brightness of flowers seethed from the circumference.

私はこの4月14日に淡路島の国営明石海峡公園に行ってきました。

色とりどりのチューリップが広大な公園を埋めつくしていました。

陽が差し込むと、原色の輝きが周囲から沸き立つようでした。


 flower, park

This park is a park of flowers and greens, and is embraced in the slope of mountain and seashore, and is 1.5 km in length, and 400 m in width.

Although it was cloudy unluckily, about 600,000 flowers were in glory just now.
Hundreds of kinds of tulips were playing "harmony of color."


この公園は山の斜面と海岸に抱かれた長さ約1.5km、巾400mの花と緑の公園です。

あいにく曇りがちでしたが、約60万株の花々が今を盛りに咲き誇っていました。

数百種類のチューリップが「色彩のハーモニー」を奏でていました。


 flower,park

Vivid color tulips are beautiful particularly.

鮮やかなチューリップはひときわ映える。


 flower,park

Various flowerbeds spread to full range of view, and Osaka Bay lies beyond it.

色とりどりの花壇が視界一杯に広がり、その向こうに大阪湾が見える。


flower,park

I am thrilled to the vividness of tulips.

チューリップの鮮やかさに息を呑む。


flower,park

It seems that followers are playing a symphony.

花々が交響曲を奏でているようだ。


flower,park

The yellow tulips had fluttered in the fresh wind.

黄色いチューリップが爽やかな風になびいていた。


flower,park

The official site of this park is here.

Always, the flowers are planted, and we can occasionally enjoy cherry trees, fresh greens, and autumnal leaves in the part of the forest.

I introduce the remainder next time.



ここは年中、花々が植栽されており、森林の部では桜、新緑、紅葉が折々に楽しめます。

次回は後半になります。





No comments:

Post a Comment