Friday, September 14, 2012

 I was impressed in the morning of Füssen.



I traveled Germany late in October.

At this time, I encountered the spectacle that I did not expect.

It was a calm morning of the pasture that spreads at the foot of the Alps.



10月下旬にドイツを観光しました。

この時、予想していなかった光景に巡りあった。

それはアルプスの麓に広がる牧場の静寂な朝でした。


夕焼け,Füssen, little sunset

<  Phot.1 go to Füssen, little sunset  >

This is on the way to Füssen famous for the swan castle in southern Germany.

Rain is likely to get down at any moment, but evening glow could be seen in the distance.

It will be fine tomorrow.

On the morning of the next day, I and my wife got up at 5:00, and went for the walk toward the lake.
                       
The neighborhood was pitch-black and covered a thick fog that blew by the vaporizer.
             
All around was pitch-dark and we ware covered with a deep fog.

We walked along the way of grazing land in faint moonlight.

At that time the sound of the bell could be heard in the distance.

It was the bell attached to the head of some cattle.

Each pitch-black farmhouse began to light an electric light. 

The town became at the time of waking.


写真1はドイツ南部にある白鳥城で有名なフュッセンに向かう途中です。

夕方、雨が今にも降り出そうとしていましたが、遠くに夕焼けが見えていました。

明日は晴れるだろう。

次ぎの日の朝、私達夫婦は5時に起きて、湖の方に向かって散歩に出ました。

辺りは真っ暗で、濃厚な霧が立ち込めていました。

街灯の無い放牧地の道を微かな月明かりを下に歩いていると、遠くから鈴を揺らす音が聞こえます。

それは牛の首に付いている鈴だったのです。

真っ暗な農家に一つ一つと電灯が点り始めた。目覚めを迎えたようです。


2,朝焼け,sunrise,Füssen,

<  Phot.2  sunrise  >

3,早朝の城,a castle,sunrise, Füssen

<  Phot.3  sunrise, a castle in the distance  >


4,早朝の街路樹,sunrise,  roadside tree,Füssen

<  Phot.4  sunrise,  roadside tree  >


5,朝の山並み,morning, the Alps , Füssen

<  Phot.5  morning, the Alps   >

6,放牧の朝,morning, the Alps , Füssen ,cattle grazing

<  Phot.6  morning, cattle grazing  >

The sky begins to turn bright soon. The first is the phot.2.

Time that I had taken the photograph (from 2 to 6) was within one hour.

The grass of the pasture, the snowcapped mountains, the trees, and the sky changed tone every moment.

The air changed from the thing containing humidity to fresh cool.

Swan castle (Schloss Neuschwanstein ) is found small white to the center of a hillside in the photographs 3 and 6.

The photograph 7 is a town of Füssen.

The photograph 8 is the lake where I went to the walk.


7,町並み,,morning, the Alps , Füssen ,town

<  Phot.7   a town of Füssen  >


8,遠景, Füssen ,lake

<  Phot.8   the lake where I went to the walk  >


I was able to feel the breath of the exotic life through the walk of night and a morning.



やがて空が白み始めます。その最初が写真2です。

私が写真2から6までを撮った時間は1時間以内でした。

雪を被った山々、牧場の草、木々、空は刻々と色合いを変えて行きます。

空気は湿気を含んだものから、さわやかな冷気へと変化していきました。

写真3と6の山腹中央に白鳥城ノイシュバンシュタインが白く小さく見えます。


夜と朝の散歩を通じて、私は異国の生活の息吹を感じることが出来ました。






No comments:

Post a Comment